Biblioteca da Assembleia da República
 Entrada 
 Catálogo |
 Col. Especiais |
 Recursos Eletrónicos |
 O meu registo 
 
Bem-vindoNovidades Monografias ArtigosPeriódicos Correntes
Pesquisar por:    Redefinir pesquisa  
A pesquisar na Biblioteca da Assembleia da República
 
Informação Relacionada
 
 
Documento integral
 
 
 Assuntos
 
  • doença por coronavírus
  •  
  • epidemia
  •  
  • ensino à distância
  •  
  • ensino secundário
  •  
  • ensino primário
  •  
  • saúde mental
  •  
  • desigualdade social
  •  
  • Bélgica
  •  
  • Itália
  •  
  • Polónia
  •  
  • União Europeia
  •  
  • Estónia
  •  
  • Grécia
  •  
  • tecnologia digital
  •  
  • política da educação
  •  
  • organização do ensino
  •  
     Pesquisar no Catálogo
      por Autor:
     
  •  União Europeia. -- Comissão Europeia
  •  
      por Título:
     
  •  What did we learn fr...
  •  
     
     
    What did we learn from schooling practices during the COVID-19 lockdown? : insights from five EU countries / European Commission
     
    AUTOR(ES): 
    União Europeia. Comissão Europeia
    PUBLICACAO: 
    Luxembourg : Publications Office of the European Union, 2021
    COLECAO: 
    JRC science for policy report
    NOTA: 
    Título retirado do ecrã de título
    Requisitos do sistema: Adobe Acrobat Reader
    Documento integral disponível em: https://ec.europa.eu/jrc
    RESUMO: 
    The unprecedented shift to remote schooling introduced in many countries in the spring of 2020 as one of the preventive measures to stop the spread of COVID-19 gave us the opportunity not only to analyse the strengths and weaknesses of remote schooling, but also to reflect on how education is being provided in general. We interviewed in total around 150 key stakeholders coming from five Member States that represent different degrees of readiness to use digital technologies in education. We aimed to obtain different perspectives about the remote schooling experience collecting insights from various groups, namely students, parents, teachers and school leaders. The topics discussed with study participants related to their experience and perceptions on: unequal access to education, learning tools and content available and put in place through urgent measures, digital and social and emotional competences to face and develop remote schooling, the assessment and certification of students' learning progress, as well as their psychological well-being. [Do sítio do editor]
    ISBN: 
    978-92-76-28418-5 ( pdf )
    ASSUNTOS: 
    doença por coronavírusepidemiaensino à distânciaensino secundárioensino primáriosaúde mentaldesigualdade socialBélgicaItáliaPolóniaUnião EuropeiaEstóniaGréciatecnologia digitalpolítica da educaçãoorganização do ensino
    AREA: 
    32.06 EDUCAÇÃO (Inclui ensino e organização do ensino)
    28.41 SAÚDE
    Adic. à lista
    Ver formato UNIMARC  Exportar registo em ISO2709  Exportar registo em MarcXchange
    Exemplares
    Sem informação exemplar

    Assunto: 
    Email:

       
        Informações e esclarecimentos
        contactar  AR
     
    Ligação para sítio SirsiDynix
    © 2008 SirsiDynix Todos os direitos reservados.
    Biblioteca da Assembleia da Republica