Login
Listas Bibliográficas - 0
Ajuda
Entrada
Catálogo
|
Col. Especiais
|
Recursos Eletrónicos
|
O meu registo
Bem-vindo
Novidades Monografias Artigos
Periódicos Correntes
Pesquisar por:
Palavras chave
Redefinir pesquisa
A pesquisar na
Biblioteca da Assembleia da República
Informação Relacionada
Documento integral
Assuntos
doença por coronavírus
epidemia
ensino à distância
ensino secundário
ensino primário
saúde mental
desigualdade social
Bélgica
Itália
Polónia
União Europeia
Estónia
Grécia
tecnologia digital
política da educação
organização do ensino
Pesquisar no Catálogo
por Autor:
União Europeia. -- Comissão Europeia
por Título:
What did we learn fr...
What did we learn from schooling practices during the COVID-19 lockdown? : insights from five EU countries / European Commission
AUTOR(ES):
União Europeia. Comissão Europeia
PUBLICACAO:
Luxembourg : Publications Office of the European Union, 2021
COLECAO:
JRC science for policy report
NOTA:
Título retirado do ecrã de título
Requisitos do sistema: Adobe Acrobat Reader
Documento integral disponível em: https://ec.europa.eu/jrc
RESUMO:
The unprecedented shift to remote schooling introduced in many countries in the spring of 2020 as one of the preventive measures to stop the spread of COVID-19 gave us the opportunity not only to analyse the strengths and weaknesses of remote schooling, but also to reflect on how education is being provided in general. We interviewed in total around 150 key stakeholders coming from five Member States that represent different degrees of readiness to use digital technologies in education. We aimed to obtain different perspectives about the remote schooling experience collecting insights from various groups, namely students, parents, teachers and school leaders. The topics discussed with study participants related to their experience and perceptions on: unequal access to education, learning tools and content available and put in place through urgent measures, digital and social and emotional competences to face and develop remote schooling, the assessment and certification of students' learning progress, as well as their psychological well-being. [Do sítio do editor]
ISBN:
978-92-76-28418-5 ( pdf )
ASSUNTOS:
doença por coronavírus
;
epidemia
;
ensino à distância
;
ensino secundário
;
ensino primário
;
saúde mental
;
desigualdade social
;
Bélgica
;
Itália
;
Polónia
;
União Europeia
;
Estónia
;
Grécia
;
tecnologia digital
;
política da educação
;
organização do ensino
AREA:
32.06 EDUCAÇÃO (Inclui ensino e organização do ensino)
28.41 SAÚDE
Ver formato UNIMARC
Exportar registo em ISO2709
Exportar registo em MarcXchange
Exemplares
Sem informação exemplar
Assunto:
Email:
Informações e esclarecimentos
contactar
AR
© 2008 SirsiDynix Todos os direitos reservados.