Biblioteca da Assembleia da República
 Entrada 
 Catálogo |
 Col. Especiais |
 Recursos Eletrónicos |
 O meu registo 
 
Bem-vindoNovidades Monografias ArtigosPeriódicos Correntes
Pesquisar por:    Redefinir pesquisa  
A pesquisar na Biblioteca da Assembleia da República
 
Informação Relacionada
 
 
Documento integral
 
 
 Assuntos
 
  • educação pré-escolar
  •  
  • educação
  •  
  • mercado do trabalho
  •  
  • impacto social
  •  
  • família
  •  
  • criança
  •  
  • União Europeia
  •  
  • política da educação
  •  
     Pesquisar no Catálogo
      por Autor:
     
  •  União Europeia. -- Comissão Europeia
  •  
      por Título:
     
  •  Building a better un...
  •  
     
     
    Building a better understanding of the impact of Early Childhood Education and Care on medium-and long-term educational and labour market outcomes in Europe / European Commission
     
    AUTOR(ES): 
    União Europeia. Comissão Europeia
    PUBLICACAO: 
    Luxembourg : Publications Office of the European Union, 2022
    COLECAO: 
    Employment, Social Affairs and Inclusion
    NOTA: 
    Título retirado do ecrã de título
    Requisitos do sistema: Adobe Acrobat Reader
    Documento integral disponível em: https://ec.europa.eu/
    RESUMO: 
    This research note was prepared as part of the European Platform for Investing in Children (EPIC).(1) The platform hosts resources to support MSs in the implementation of the 2013 European Commission Recommendation, ‘Investing in children: breaking the cycle of disadvantage’,(2) and monitors key developments in child and family policy across the EU. The Recommendation’s overarching objective is ‘combating child poverty and social exclusion and promoting child well-being’.(3) It consists of three main pillars, which are: (1) access to adequate resources; (2) accesses to affordable quality services; and (3) children’s rights to participate. The Recommendation also points to evidence that ECEC supports disadvantaged children in education and employment, with lower drop-out rates from school and lower unemployment rates.(4) In this sense, understanding the medium- and long-term outcomes of participating in ECEC is crucial to support evidence-based policy decisions in this area. [Da introdução]
    ISBN: 
    978-92-76-46345-0 ( pdf )
    ASSUNTOS: 
    educação pré-escolareducaçãomercado do trabalhoimpacto socialfamíliacriançaUnião Europeiapolítica da educação
    AREA: 
    32.06 EDUCAÇÃO (Inclui ensino e organização do ensino)
    Adic. à lista
    Ver formato UNIMARC  Exportar registo em ISO2709  Exportar registo em MarcXchange
    Exemplares
    Sem informação exemplar

    Assunto: 
    Email:

       
        Informações e esclarecimentos
        contactar  AR
     
    Ligação para sítio SirsiDynix
    © 2008 SirsiDynix Todos os direitos reservados.
    Biblioteca da Assembleia da Republica