Biblioteca da Assembleia da República
 Entrada 
 Catálogo 
 Col. Especiais |
 Recursos Eletrónicos |
 O meu registo 
 
SimplesÍndicesElaboradaAvançadaNovidadesTesaurusHistórico
Pesquisar por:    Redefinir pesquisa  
A pesquisar na Biblioteca da Assembleia da República
 
Informação Relacionada
 
 
Documento integral (2023)
Lista de fascículos anteriores
 
 
 Assuntos
 
  • estatísticas da educação
  •  
  • custo da educação
  •  
  • países OCDE
  •  
  • sistema de ensino
  •  
  • despesas de escolaridade
  •  
  • acesso à educação
  •  
  • política da educação
  •  
  • organização do ensino
  •  
  • publicação periódica
  •  
     Pesquisar no Catálogo
      por Autor:
     
  •  OCDE
  •  
      por Título:
     
  •  Education at a glanc...
  •  
     
     
    Education at a glance : OECD Indicators / OECD
     
    AUTOR(ES): 
    OCDE
    NUMERACAO: 
    (1992)-
    PUBLICACAO: 
    Paris : OECD, 1992-
    PERIODICIDADE: 
    Anual
    NOTA: 
    Título do ecrã de título
    Requisitos do sistema: Adobe Acrobat Reader
    Documento integral disponível em: https://www.oecd.org
    RESUMO: 
    An upper secondary degree remains the basic level of education expected of young adults to contribute effectively to society. However, one in five adults across the OECD has not attained upper secondary education and in some countries, a significant share of children leave school early. In 2019, at least 10% of school-aged youth were not in school in about a quarter of OECD countries. Among the factors influencing education performance, socio-economic status has a greater impact on the literacy skills of 15-year-olds than gender or country of origin. Socio-economic status also tends to influence the programme orientation students pursue, as students without a tertiary-educated parent, a proxy for socio-economic status, are more likely to enrol in upper secondary vocational programmes than in general programmes. Those without upper secondary education face disadvantages in the labour market. In 2020, the unemployment rate of young adults that had not completed upper secondary education was almost twice as high as those with higher qualifications. While unemployment increased by 1-2 percentage points between 2019 and 2020 due to the COVID-19 crisis, there is no clear pattern across adults with different educational attainment levels. Lifelong learning has emerged more than ever as critical for adults to upskill and reskill in a changing world. Yet, more than half of adults did not participate in adult learning in 2016, and the pandemic further reduced opportunities to do so.
    ISBN: 
    978-92-64-24209-8 ( pdf )
    ASSUNTOS: 
    estatísticas da educaçãocusto da educaçãopaíses OCDEsistema de ensinodespesas de escolaridadeacesso à educaçãopolítica da educaçãoorganização do ensinopublicação periódica
    OUTRA EDICAO: 
    Regards sur l'éducation . - Paris : OCDE, 1992-
    Adic. à lista
    Ver formato UNIMARC  Exportar registo em ISO2709  Exportar registo em MarcXchange
    Exemplares
    Sem informação exemplar

    Assunto: 
    Email:

       
        Informações e esclarecimentos
        contactar  AR
     
    Ligação para sítio SirsiDynix
    © 2008 SirsiDynix Todos os direitos reservados.
    Biblioteca da Assembleia da Republica