Login
Listas Bibliográficas - 0
Ajuda
Entrada
Catálogo
Col. Especiais
|
Recursos Eletrónicos
|
O meu registo
Simples
Índices
Elaborada
Avançada
Novidades
Tesaurus
Histórico
Pesquisar por:
Palavras chave
Palavra(s) em títulos
Palavra(s) em autor
Palavra(s) em assuntos
Palavra(s) em coleção
Palavra(s) em editor
Palavra(s) local edição
Títulos
Títulos de séries
Autor
Assuntos
Coleções
ISBN
ISSN
Cota
Redefinir pesquisa
A pesquisar na
Biblioteca da Assembleia da República
Informação Relacionada
Documento integral (2023)
Lista de fascículos anteriores
Assuntos
estatísticas da educação
custo da educação
países OCDE
sistema de ensino
despesas de escolaridade
acesso à educação
política da educação
organização do ensino
publicação periódica
Pesquisar no Catálogo
por Autor:
OCDE
por Título:
Education at a glanc...
Education at a glance : OECD Indicators / OECD
AUTOR(ES):
OCDE
NUMERACAO:
(1992)-
PUBLICACAO:
Paris : OECD, 1992-
PERIODICIDADE:
Anual
NOTA:
Título do ecrã de título
Requisitos do sistema: Adobe Acrobat Reader
Documento integral disponível em: https://www.oecd.org
RESUMO:
An upper secondary degree remains the basic level of education expected of young adults to contribute effectively to society. However, one in five adults across the OECD has not attained upper secondary education and in some countries, a significant share of children leave school early. In 2019, at least 10% of school-aged youth were not in school in about a quarter of OECD countries. Among the factors influencing education performance, socio-economic status has a greater impact on the literacy skills of 15-year-olds than gender or country of origin. Socio-economic status also tends to influence the programme orientation students pursue, as students without a tertiary-educated parent, a proxy for socio-economic status, are more likely to enrol in upper secondary vocational programmes than in general programmes. Those without upper secondary education face disadvantages in the labour market. In 2020, the unemployment rate of young adults that had not completed upper secondary education was almost twice as high as those with higher qualifications. While unemployment increased by 1-2 percentage points between 2019 and 2020 due to the COVID-19 crisis, there is no clear pattern across adults with different educational attainment levels. Lifelong learning has emerged more than ever as critical for adults to upskill and reskill in a changing world. Yet, more than half of adults did not participate in adult learning in 2016, and the pandemic further reduced opportunities to do so.
ISBN:
978-92-64-24209-8 ( pdf )
ASSUNTOS:
estatísticas da educação
;
custo da educação
;
países OCDE
;
sistema de ensino
;
despesas de escolaridade
;
acesso à educação
;
política da educação
;
organização do ensino
;
publicação periódica
OUTRA EDICAO:
Regards sur l'éducation . - Paris : OCDE, 1992-
Ver formato UNIMARC
Exportar registo em ISO2709
Exportar registo em MarcXchange
Exemplares
Sem informação exemplar
Assunto:
Email:
Informações e esclarecimentos
contactar
AR
© 2008 SirsiDynix Todos os direitos reservados.