Biblioteca da Assembleia da República
 Entrada 
 Catálogo |
 Col. Especiais |
 Recursos Eletrónicos |
 O meu registo 
 
Bem-vindoNovidades Monografias ArtigosPeriódicos Correntes
Pesquisar por:    Redefinir pesquisa  
A pesquisar na Biblioteca da Assembleia da República
 
Informação Relacionada
 
 Assuntos
 
  • Estados Unidos
  •  
  • educação
  •  
  • política da educação
  •  
  • acesso à educação
  •  
  • igualdade de tratamento
  •  
  • luta contra a discriminação
  •  
  • discriminação racial
  •  
  • discriminação étnica
  •  
  • sistema de ensino
  •  
  • seleção de alunos
  •  
  • ensino secundário
  •  
     Pesquisar no Catálogo
      por Autor:
     
  •  Consolo, Priscilla A.
  •  
      por Título:
     
  •  A single score no mo...
  •  
     
     
    A single score no more : rethinking the admissions system for New York City's specialized high schools to preserve academic excellence and promote student diversity / Priscilla A. Consolo
     
    AUTOR(ES): 
    Consolo, Priscilla A.
    IN: 
    New York University Law Review . New York : New York University School of Law, vol. 94, no 5, (nov. 2019) , p. 1244-1283
    NOTA: 
    Título retirado do ecrã de título
    Requisitos do sistema: Adobe Acrobat Reader
    RESUMO: 
    Despite decades of litigation and court case rulings, pursuing the goal of diverse student populations in schools, including through affirmative action policies, remains a controversial subject. In the present day, discrimination on the basis of race or ethnicity by educational institutions is still a divisive issue in the United States. In our nation's most populous municipality, this contentious subject has been debated as a result of the lack of diversity at New York City's eight "testing" Specialized High Schools (SHSs). Due to the disproportionately low number of Black and Hispanic/Latino students admitted, the prestigious SHSs have not been spared from allegations of racial and ethnic discrimination occurring in their admissions process. Over the past decade, critics have claimed that the admissions system for the SHSs, renowned for their rigorous, career-based academic curricula and ability to produce successful alumni, is discriminatory. Relatedly, there has been a renewed focus on promoting student body diversity in these elite schools, including a plan announced by Mayor Bill de Blasio in June 2018 to increase the number of Black and Hispanic/Latino students admitted. This Note explores the flaws of the Mayor's proposal and presents an alternative plan for reforming the SHSs' admissions system - a timely and controversial topic - that fits within the Supreme Court's doctrine on affirmative action in educational contexts. [Do resumo]
    ASSUNTOS: 
    Estados Unidoseducaçãopolítica da educaçãoacesso à educaçãoigualdade de tratamentoluta contra a discriminaçãodiscriminação racialdiscriminação étnicasistema de ensinoseleção de alunosensino secundário
    AREA: 
    32.06 EDUCAÇÃO (Inclui ensino e organização do ensino)
    12.36 DIREITOS E LIBERDADES
    Adic. à lista
    Ver formato UNIMARC  Exportar registo em ISO2709  Exportar registo em MarcXchange
    Exemplares
    Sem informação exemplar

    Assunto: 
    Email:

       
        Informações e esclarecimentos
        contactar  AR
     
    Ligação para sítio SirsiDynix
    © 2008 SirsiDynix Todos os direitos reservados.
    Biblioteca da Assembleia da Republica