Login
Listas Bibliográficas - 0
Ajuda
Entrada
Catálogo
|
Col. Especiais
|
Recursos Eletrónicos
|
O meu registo
Bem-vindo
Novidades Monografias Artigos
Periódicos Correntes
Pesquisar por:
Palavras chave
Redefinir pesquisa
A pesquisar na
Biblioteca da Assembleia da República
Informação Relacionada
Assuntos
Estados Unidos
educação
política da educação
acesso à educação
igualdade de tratamento
luta contra a discriminação
discriminação racial
discriminação étnica
sistema de ensino
seleção de alunos
ensino secundário
Pesquisar no Catálogo
por Autor:
Consolo, Priscilla A.
por Título:
A single score no mo...
A single score no more : rethinking the admissions system for New York City's specialized high schools to preserve academic excellence and promote student diversity / Priscilla A. Consolo
AUTOR(ES):
Consolo, Priscilla A.
IN:
New York University Law Review . New York : New York University School of Law, vol. 94,
no
5, (nov. 2019) , p. 1244-1283
NOTA:
Título retirado do ecrã de título
Requisitos do sistema: Adobe Acrobat Reader
RESUMO:
Despite decades of litigation and court case rulings, pursuing the goal of diverse student populations in schools, including through affirmative action policies, remains a controversial subject. In the present day, discrimination on the basis of race or ethnicity by educational institutions is still a divisive issue in the United States. In our nation's most populous municipality, this contentious subject has been debated as a result of the lack of diversity at New York City's eight "testing" Specialized High Schools (SHSs). Due to the disproportionately low number of Black and Hispanic/Latino students admitted, the prestigious SHSs have not been spared from allegations of racial and ethnic discrimination occurring in their admissions process. Over the past decade, critics have claimed that the admissions system for the SHSs, renowned for their rigorous, career-based academic curricula and ability to produce successful alumni, is discriminatory. Relatedly, there has been a renewed focus on promoting student body diversity in these elite schools, including a plan announced by Mayor Bill de Blasio in June 2018 to increase the number of Black and Hispanic/Latino students admitted. This Note explores the flaws of the Mayor's proposal and presents an alternative plan for reforming the SHSs' admissions system - a timely and controversial topic - that fits within the Supreme Court's doctrine on affirmative action in educational contexts. [Do resumo]
ASSUNTOS:
Estados Unidos
;
educação
;
política da educação
;
acesso à educação
;
igualdade de tratamento
;
luta contra a discriminação
;
discriminação racial
;
discriminação étnica
;
sistema de ensino
;
seleção de alunos
;
ensino secundário
AREA:
32.06 EDUCAÇÃO (Inclui ensino e organização do ensino)
12.36 DIREITOS E LIBERDADES
Ver formato UNIMARC
Exportar registo em ISO2709
Exportar registo em MarcXchange
Exemplares
Sem informação exemplar
Assunto:
Email:
Informações e esclarecimentos
contactar
AR
© 2008 SirsiDynix Todos os direitos reservados.