Biblioteca da Assembleia da República
 Entrada 
 Catálogo 
 Col. Especiais |
 Recursos Eletrónicos |
 O meu registo 
 
SimplesÍndicesElaboradaAvançadaNovidadesTesaurusHistórico
Pesquisar por:    Redefinir pesquisa  
A pesquisar na Biblioteca da Assembleia da República
 
Informação Relacionada
 
 
Documento integral
 
 
 Assuntos
 
  • petróleo
  •  
  • transporte urbano
  •  
  • automóvel
  •  
  • poluição
  •  
  • veículo motorizado
  •  
  • circulação urbana
  •  
  • combustível fóssil
  •  
  • regulamentação da velocidade
  •  
  • Madrid
  •  
     Pesquisar no Catálogo
      por Autor:
     
  •  Casanova Kindelán, Jesús
  •  
  •  Fonseca González, Natalia, co-autor
  •  
      por Título:
     
  •  Environmental assess...
  •  
     
     
    Environmental assessment of low speed policies for motor vehicle mobility in city centres / J. Casanova, N. Fonseca
     
    AUTOR(ES): 
    Casanova Kindelán, Jesús; Fonseca González, Natalia, co-autor
    IN: 
    Global NEST Journal. - Vol. 14, n.o 2 (2012) , p 192-201
    NOTA: 
    Título retirado do ecrã de título
    Requisitos do sistema: Adobe Acrobat Reader
    Documento integral disponível em: https://www.researchgate.net/
    RESUMO: 
    In order to assess the influence of reducing the speed limit from 50 km h-1 to 30 km h-1 in one-lane streets in local residential areas in large cities, real traffic tests for pollutant emissions and fuel consumption have been carried out in Madrid city centre. Emission concentration and car activity were simultaneously measured by a Portable Emissions Measurement System. Real life tests carried out at different times and on different days were performed with a turbo-diesel engine light vehicle equipped with an oxidizer catalyst and using different driving styles with a previously trained driver. The results show that by reducing the speed limit from 50 km h-1 to 30 km h-1, using a normal driving style, the time taken for a given trip does not increase, but fuel consumption and NOx, CO and PM emissions are clearly reduced. Therefore, the main conclusion of this work is that reducing the speed limit in some narrow streets in residential and commercial areas or in a city not only increases pedestrian safety, but also contributes to reducing the environmental impact of motor vehicles and reducing fuel consumption. In addition, there is also a reduction in the greenhouse gas emissions resulting from the combustion of the fuel. [Do autor]
    ASSUNTOS: 
    petróleotransporte urbanoautomóvelpoluiçãoveículo motorizadocirculação urbanacombustível fóssilregulamentação da velocidadeMadrid
    AREA: 
    28.46 URBANISMO E CONSTRUÇÃO CIVIL
    48 TRANSPORTES
    Adic. à lista
    Ver formato UNIMARC  Exportar registo em ISO2709  Exportar registo em MarcXchange
    Exemplares
    Sem informação exemplar

    Assunto: 
    Email:

       
        Informações e esclarecimentos
        contactar  AR
     
    Ligação para sítio SirsiDynix
    © 2008 SirsiDynix Todos os direitos reservados.
    Biblioteca da Assembleia da Republica