Login
Listas Bibliográficas - 0
Ajuda
Entrada
Catálogo
|
Col. Especiais
|
Recursos Eletrónicos
|
O meu registo
Bem-vindo
Novidades Monografias Artigos
Periódicos Correntes
Pesquisar por:
Palavras chave
Redefinir pesquisa
A pesquisar na
Biblioteca da Assembleia da República
Informação Relacionada
Assuntos
igualdade de género
tecnologia digital
tecnologia da informação
inteligência artificial
segurança da informação
integração da perspetiva de género
trabalho feminino
educação
direitos da mulher
discriminação sexual
Pesquisar no Catálogo
por Autor:
Zacharia, Zacharias C., co-autor
por Título:
Education and employ...
Education and employment of women in science, technology and the digital economy, including AI and its influence on gender equality / Zacharias C. Zacharia... [et al.]
AUTOR(ES):
Zacharia, Zacharias C., co-autor
PUBLICACAO:
Brussels : European Parliament, 2020
COLECAO:
Study / requested by the FEMM committee
NOTA:
Título retirado do ecrã de título
Requisitos do sistema: Adobe Acrobat Reader
Documento integral disponível em: https://www.europarl.europa.eu/
RESUMO:
This study, commissioned by the European Parliament's Policy Department for Citizens' Rights and Constitutional Affairs at the request of the FEMM Committee, provides evidence that there is still gender bias and inequality in STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) fields and the digital sector (e.g., digital technologies, Computer Science, Information Technology, Information and Communication Technology, Artificial Intelligence, cybersecurity). This document, prepared at the request of the FEMM Committee (Policy Department for Citizens' Rights and Constitutional Affairs, Directorate-General for Internal Policies), is intended to provide an up-to-date literature review on the current status of women's education and employment in STEM fields and the digital sector. In so doing, the corresponding trajectories are examined, from the primary education level up to the employment level, in an attempt to identify obstacles and bottlenecks that prevent gender parity. Finally, suggestions for future research, initiatives and policies that would improve women's participation in these areas are made. [Do resumo]
ISBN:
978-92-846-6523-5 ( pdf )
ASSUNTOS:
igualdade de género
;
tecnologia
digital
;
tecnologia da informação
;
inteligência artificial
;
segurança da informação
;
integração da perspetiva de género
;
trabalho feminino
;
educação
;
direitos da mulher
;
discriminação sexual
AREA:
44 EMPREGO E TRABALHO
32.06 EDUCAÇÃO (Inclui ensino e organização do ensino)
Ver formato UNIMARC
Exportar registo em ISO2709
Exportar registo em MarcXchange
Exemplares
Sem informação exemplar
Assunto:
Email:
Informações e esclarecimentos
contactar
AR
© 2008 SirsiDynix Todos os direitos reservados.