Biblioteca da Assembleia da República
 Entrada 
 Catálogo |
 Col. Especiais |
 Recursos Eletrónicos |
 O meu registo 
 
Bem-vindoNovidades Monografias ArtigosPeriódicos Correntes
Pesquisar por:    Redefinir pesquisa  
A pesquisar na Biblioteca da Assembleia da República
 
Informação Relacionada
 
 Assuntos
 
  • igualdade de género
  •  
  • tecnologia digital
  •  
  • tecnologia da informação
  •  
  • inteligência artificial
  •  
  • segurança da informação
  •  
  • integração da perspetiva de género
  •  
  • trabalho feminino
  •  
  • educação
  •  
  • direitos da mulher
  •  
  • discriminação sexual
  •  
     Pesquisar no Catálogo
      por Autor:
     
  •  Zacharia, Zacharias C., co-autor
  •  
      por Título:
     
  •  Education and employ...
  •  
     
     
    Education and employment of women in science, technology and the digital economy, including AI and its influence on gender equality / Zacharias C. Zacharia... [et al.]
     
    AUTOR(ES): 
    Zacharia, Zacharias C., co-autor
    PUBLICACAO: 
    Brussels : European Parliament, 2020
    COLECAO: 
    Study / requested by the FEMM committee
    NOTA: 
    Título retirado do ecrã de título
    Requisitos do sistema: Adobe Acrobat Reader
    Documento integral disponível em: https://www.europarl.europa.eu/
    RESUMO: 
    This study, commissioned by the European Parliament's Policy Department for Citizens' Rights and Constitutional Affairs at the request of the FEMM Committee, provides evidence that there is still gender bias and inequality in STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) fields and the digital sector (e.g., digital technologies, Computer Science, Information Technology, Information and Communication Technology, Artificial Intelligence, cybersecurity). This document, prepared at the request of the FEMM Committee (Policy Department for Citizens' Rights and Constitutional Affairs, Directorate-General for Internal Policies), is intended to provide an up-to-date literature review on the current status of women's education and employment in STEM fields and the digital sector. In so doing, the corresponding trajectories are examined, from the primary education level up to the employment level, in an attempt to identify obstacles and bottlenecks that prevent gender parity. Finally, suggestions for future research, initiatives and policies that would improve women's participation in these areas are made. [Do resumo]
    ISBN: 
    978-92-846-6523-5 ( pdf )
    ASSUNTOS: 
    igualdade de génerotecnologia digitaltecnologia da informaçãointeligência artificialsegurança da informaçãointegração da perspetiva de génerotrabalho femininoeducaçãodireitos da mulherdiscriminação sexual
    AREA: 
    44 EMPREGO E TRABALHO
    32.06 EDUCAÇÃO (Inclui ensino e organização do ensino)
    Adic. à lista
    Ver formato UNIMARC  Exportar registo em ISO2709  Exportar registo em MarcXchange
    Exemplares
    Sem informação exemplar

    Assunto: 
    Email:

       
        Informações e esclarecimentos
        contactar  AR
     
    Ligação para sítio SirsiDynix
    © 2008 SirsiDynix Todos os direitos reservados.
    Biblioteca da Assembleia da Republica